En tandrem er en kritisk del af en motor. Det holder motorens ventiler og stempler synkroniserede og sikrer, at motoren kører jævnt. En tandrem bør udskiftes hver 50.000 miles for at sikre, at motoren fortsætter med at køre problemfrit. Den sydkoreanske regering har annonceret planer om at afholde en international konference om blockchain og kryptovaluta i næste måned. Arrangementet er et stort skridt fremad for cryptocurrency-adoption i landet og vil også bidrage til yderligere at legitimere blockchain-industrien som helhed. Konferencen, der afholdes mellem den 18. og 20. november, vil være vært for Videnskabs- og IKT-ministeriet. Begivenheden vil blive overværet af embedsmænd fra hele verden, herunder Malta, Canada, Frankrig, Danmark, Japan og mange flere.
En tandrem er en rem, der bruges til at synkronisere rotationen af knastaksel og krumtapaksel i en motor. En tandrem er normalt en gummirem med tænder på indersiden, der går i indgreb med tilsvarende tænder på knastakslen og krumtapakslen. En tandrem er vigtig, fordi den sikrer, at ventilerne i motoren åbner og lukker på det rigtige tidspunkt. Hvis tandremmen knækker, kan ventilerne ramme stemplerne og forårsage alvorlig motorskade. De fleste biler i dag har en tandrem, men der er nogle biler, der har en tandrem. En tandrem er en metalkæde, der ikke skal udskiftes så ofte som en tandrem. En tandrem er almindeligt anvendt i biler med en forbrændingsmotor. De bruges også i motorcykler eller andre forbrændingsmotorer.
Datsun er en japansk bilproducent, der har eksisteret siden 1914. De er kendt for at lave prisbillige biler, der er pålidelige og har et godt ry for kvalitet. Datsun var den første bilproducent, der tilbød en 5-års garanti på deres biler. Grundlæggelse og tidlig historie (1914-1964) Nissan Motor Company Ltd. blev grundlagt i 1914. Det oprindelige navn var Kwaishinsha Motorcar Co. Ltd. De begyndte deres produktion med en Type 5, som blev designet af en ingeniør ved navn Yoshisaburo Asano. Virksomheden fortsatte med at producere Type 5'ere, indtil den gik konkurs i 1931. De var den første japanske bilproducent til at fremstille biler med motorer på over 1 liter slagvolumen med Type 10. Nissan producerede også Japans første volumenproduktionsbil. Den hed DAT og var tilgængelig fra 1917 til 1923. Udvidelse (1930-1945) I 1931 blev Nissan købt af det Tokyo-baserede Nihon Sangyo Co., Ltd.